måndag, september 12, 2011

Mellanlandar

Mellanlandar mellan älgjakt och resa till Borås. Min lillasyster sköt en oxe i lördags, under hennes första älgjakt någonsin!
Själv reser jag bort igen på onsdag. Denna gång till Borås och Vävmässan. Inte som utställare utan enbart som besökare, känns lite ovant faktiskt. Vi åker ett helt gäng, vi ingår alla i förstudiegruppen för den nya textila studieutställning som ska byggas på Västerbottens museum och planeras bli färdig till 2013 om allt går väl.
Återkommer med en mässrapport om en vecka, kommer tillbaka söndag kväll.
Så nu har jag två dagar på mig att göra allt som inte blivit gjort under jaktveckan och som måste göras innan jag åker vidare. Så har inte haft någon brist på sysselsättning idag. Packat beställningar, beställt garner, sorterat och tvättat ull och inte minst så är jag och Kia i full gång med Fiberfestivalförberedelserna. I dagsläget är det ett 20-tal utställare, du hittar de alla på hemsidan.
Men nu blir det allt lite stickning och ljudbok, det har jag gjort mig förtjänt av!

A small break between all the travelling. Last week I was away hunting moose. My sister shot one, on her first week ever hunting!
So now I am taking care of everything I couldn´t do when I was away. Sendin orders, sorting and washing wool, planning the upcoming fiber festival. And on wednesday I will be travelling again, down to Borås and Vävmässan, the world´s largest weaving fair. Arranged every third year. But I am only going as a visitor, not a seller.
But now, I think I deserve a couple of hours of knitting and listening to an audio book!

Inga kommentarer: