söndag, juli 03, 2011

Tour de fleece - dag 1

Även i år är jag med och deltar i världens största spinn-event, Tour de Fleece! Tour de Fleece går av stapeln under samma period som Tour de France (ja leken med ord är väl rätt uppenbar) så den började igår. Meningen är att spinna något varje dag, vissa dagar gärna i speciella färger, och sätta upp mål för sig själv.
Jag har tagit det lugnt när det gäller att sätta upp mål. Jag ska helt enkelt försöka spinna så mycket jag hinner utifrån att jag jobbar så gott som varje dag den här perioden, så mitt egentliga mål blir snarare att jag i år ska komma ihåg att dokumentera och skriva om det.
Igår var min lediga dag, den första på en vecka. Så dagen ägnades huvudsakligen till en rejäl stadstur men en liten stund vid spinnrocken hann jag med! Har påbörjat tvinningen av ett 3-trådigt sockgarn i en blandning av merino, english longwool och en gnutta orange viskos. Har spunnit trådarna på två olika rockar vilket gett de lite olika tjocklek, den färgglada tråden blir klart dominant! Men vad gör väl det?

Finally Tour de Fleece and I am off spinning! Haven´t set any big goals for myself, I know how work intensive this time of year usually is for me. But I will spin as much as I can, and try and take photos and write about it every day.
Yesterday I had a soft start. Since it was the only day this week I don´t work we went shopping, so my only spinningtime went to plying a work in progress, a 3-ply sockyarn in merino, english longwool and a little orange viscose.

3 kommentarer:

mamma sa...

det garnet blev läckert skulle gärna sticka ett par sockar i det

Ellinor sa...

Det ser fantastiskt ut!

2ne sa...

Dette høres spennende ut. Lykke til med spinningen :-)