lördag, juli 09, 2011

Produktionsspinning

Skyller på Tour de Fleece att bloggen blivit mer spinnfixerad än vanligt. Men det är lite skönt ibland att riktigt gå in och arbeta intensivt med en viss teknik eller material, det lönar sig både erfarenhetsmässigt och effektivitetsmässigt.
Idag har jag verkligen varit produktiv. Eftersom det är så varmt ute har jag parkerat mig på uteplatsen med laptopen, högtalare och talbok och bjuder grannarna på lite gratis litteratur vare sig de vill eller inte. Och sedan trampa igång.
Det stora projektet just nu är en beställning med hundhårsgarn. Igår kväll kardade jag ihop hundhåret med chokladbrun finull, och idag har jag börjat spinna den och hunnit med att spinna 150g.
Har även hunnit med 100g entrådigt till mer björkbouclé. Att tvinna det får bli en senare historia.
Men vad jag är mest stolt över idag är det här lite chokladiga 3-trådiga sockgarnet. Moxie från Fatcatknits tillsammans med chokladbrun merino blev tillslut en härva om 155g och 280m 3-trådigt sockgarn.

Today I have had a really productive day. Since the sun is still shining and it is really warm outside I have sat outside in the shadow spinning for a big part of the day. Started the big project for the moment, a mixture of dog hair and swedish fine wool that will be a lot and lot of 2-ply yarn. Got 150g of singles spun today.
Also spun some singles for more birch bouclé, a total of 100g today.
And what I am most proud of and started the day with, plied another 3-ply sockyarn. A mix with Falkland moxie from Fatcatknits and chocolate brown merino. A total of 155g and 280m.

1 kommentar:

Jessica sa...

Håller helt med dig! Fast för mig är det sömnad som gäller... :)