torsdag, december 19, 2013

Stickningar just nu

Ja hur många stickningar har jag egentligen på gång just nu?
 Bredvid soffan en pågående vantstickning, Vinterstjärna i grått och grått. Det är min vanligaste tv-stickning, vantar.
 På soffbordet något med dålig skärpa. Men otydligheten passar bra då det är del av ett projekt som jag inte är riktigt redo att visa än.
 I bokhyllan i skrubben ligger en påbörjad Villsau, en barntröja storlek 1,5år med får på, intryckt. Påbörjad för flera månader sedan, jag har stickat upp till oket och ska börja på det och armarna. Men något annat kom väl emellan.
 På skrivbordet har några smånystan till hexipuffar rullat undan och gömt sig.
I väskan finns vad som är min jobb- och resestickning just nu, gröna pulsvärmare med fuskflätor.

Nu är frågan, hur många stickningar har du på gång just nu? Vore roligt att se fler erkännanden!

So, i thought it was time to take a real look how many knitting projects I have going for the moment. There were a couple of them!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, sjalar vid TV:n, raggsockar på bussen, ett långtidsprojekt (lusekofta) som får komma fram då och då...
GOD JUL fr Maria i Jämtland

Anonym sa...

Ett par nålbundna vantar å sockar, ett par blomvantar, en barntunika å till slut en dopklänning är som resultatet av att ha det svårt att avsluta men gärna påbörja....
GOTT NYTT ÅR från en annan Lillemor