fredag, december 27, 2013

Stickkafé-pepp

Känner mig ruskigt peppad, imorgon har jag äntligen stickkafé i ateljén igen mellan 10 och 15. Det har varit alldeles för länge sedan! Så helgen till ära var jag givetvis tvungen att dra ut massor med råull över hela ateljégolvet och dammsugaren var på vift. Så misstänker att stället just nu har en lätt fårdoft men det får jag åtgärda i morgon bitti.
Stickkafé och stickkafé förresten, har gjort ett försök att utlysa Stickknytkalas. Vet att åtminstone i mitt kylskåp gömmer sig allt möjligt spännande just nu. Så det jag har gjort är att förbereda med kaffe, te, saft, smör och annat som kan behövas, så får vi se vad som dyker upp. Men lite kakor i frysen för säkerhets skull givetvis. Själv tar jag med mig en ask med godaste gravade laxen, för varför ska man bara behöva sötfika?
Allt som återstår för mig just nu är att välja vilket projekt jag ska ta med mig. Har tre-fyra olika stickningar att välja mellan, spinnrocken, garnhärvor som ska knytas om samt en del fibrer som behöver sorteras. Får väl se vad det blir eller om jag kör på allt på en och samma gång.

Inga kommentarer: