lördag, augusti 20, 2011

Sista dagen

Imorgon är det sista dagen på sommarens arbete på friluftsmuseet Gammlia i Umeå. Sommaren går alltid så fort! Men jag har mina misstankar att det har att göra att jag har de absolut knäppaste, knasigaste och bästa arbetskamrater som tänkas kan där.
Plussa ihop det med konstant drickande av kaffe som egentligen är alldeles för starkt, så är det kanske inte konstigt att tiden går fort!
Morgondagen firas med det traditionsenliga får- och getdagen, som numera inte är så stor ifråga om antalet får och getter och därför döpts om till Gammliadagen. Men får- och getprodukter kommer att finnas på plats, linföreningen, dräktparad och jag kommer som vanligt att ha en ullverkstad för alla som är nyfikna. Välkomna att fira sommarens sista dag med mig!

Inga kommentarer: