tisdag, augusti 16, 2011

Att hinna allt

Hur får man tiden att räcka till allt man vill göra? Jag vet inte, även om jag brukar fuska och låtsas som om jag vet och ibland lyckas övertyga till och med mig själv att jag hinner precis allting.
Så är ju självklart inte fallet. Ingen kan hinna allt.
Men nu börjar det bli höst, och då blir det så mycket lättare att bli effektiv. På sommaren måste man ju göra meningsfulla saker av sin fritid och utnyttja sommaren, värmen och solen. Men på hösten, då är det ok att sitta inne och greja på.
Lars har börjat jobba nu, vilket är lite trist, har blivit bortskämd med att han inte behövt åka hemifrån till jobbet klockan sex varje morgon. Men fördelen är att jag blir effektivare om morgnarna, hinner städa, laga mat och sortera i butiken innan det är dags för mig att åka till jobbet.

Inga kommentarer: