onsdag, maj 04, 2011

Butiksuppdateringar

Tack vare min excellenta centrifug har garnet redan hunnit torka, och därför också blivit fotograferat och utlagt i webbutiken. Var extra spännande att färga den här gången eftersom jag hade flera nya garnkvalitéer att leka med.
1-trådigt tunt ullgarn har jag ju redan haft lite av tidigare, men nu har jag fyllt på med ännu fler färger. Denna kallar jag för Gröna små äpplen.
Ett tjockt sockgarn har tillkommit! En härva om 100g innehåller 150m och kommer att kosta 150 kronor. Denna färg heter helt enkelt Hav.
Ett supertunt garn för spetssjalar, Lace. 2-trådigt, väldigt slätt och fint redgarn. En härva om 100g innehåller hela 950 meter! Och kostar 225 kronor.
Och sist men inte minst, så har det blivit fler av det 2-trådiga ullgarnet. En härva om 100g mäter ca 300m och kostar 110 kronor. Den här färgen kallar jag Milkshake.

Så, kika gärna in i webbutiken www.limmo-design.se! Nu ska jag sätta mig med en stickning och ta det lugnt resten av kvällen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Wow! vilka underbara färger. Speciellt Hav blev jag väldigt inspirerad av. Det får bli en till i din butik helt klart. / Yvonne

Hana_Caena sa...

till och med jag blir sugen på garner nä jag ser dina färgkombinationer.. och du vet hur "intresserad" jag kan vara.. =)

Lillemor Elfgren sa...

Roligt att ni gillar de Yvonne och Hanna! Och måste erkänna att de är ännu snyggare i verkligheten. Ni vet, en bild kan aldrig göra verkligheten rättvisa.