fredag, april 29, 2011

Bruna toner

Fortsätter mitt färgtema med finullsfällar. Har under vintern samlat på mig några finullsfällar och jobbar på att ta mig igenom dem. Finull är underbar att arbeta med mjuka och fina fibrer även om krusigheten gör de lite väl knollriga ibland. Men, mjuka, fina fibrer innebär att en fäll blir väldigt mycket ull! Det vill säga, hur mycket jag än tesar, kardar och spinner verkar de aldrig ta slut, på gott och ont.
Resultat från arbetet igår, 37g 2-trådigt, ca 120m. Blandning av två olika finullsfällar, en svart med blekta toppar och en chokladbrun. Spunnen med tanke på att det ska bli spetsmuddar.
Jobbar även med att hitta en bra förpackning för spetsmuddarna. Jag är av den klara åsikten att förpackningen kanske inte är allt, men en viktig del av helhetsintrycket.

Inga kommentarer: