torsdag, augusti 29, 2013

Produktiv dag

 Jag har turen (och ibland oturen) att ha en kropp med en dygnsrytm som gör mig morgonpigg. Vilket inte gör det till något problem för mig att gå upp samma tid dagar jag är ledig som när jag jobbar. Jag jobbar bäst på förmiddagen och kommer gärna igång senast halv åtta på morgonen. Om klockan drar iväg mot halv nio, nio blir jag lite stressad, det känns som om hela dagen gått åt och det inte är någon idé att börja på något större projekt. Nackdelen är just detta, och att jag efter en viss tidpunkt på kvällen, ofta runt 9, slås min inre strömbrytare av och jag förvandlas till något som kan liknas vid en zombie vilkens enda mål är att hitta en säng.


Så min lycka är gjord när jag som igår kan kliva upp på en gång Lars åkt till jobbet (han åker strax före 6) och börja påta på med morgonsysslor och förbereda dagens middag för att sedan åka till ateljén och vara på plats där senast 8. 
Vad blev då gjort igår? Jo jag kardade till septembers ullklubb, färgade en massa garn, bland annat det syrenfärgade sockgarnet ovan, och fotade en hög produkter som låg och väntade. Igår kväll anlände dessutom en låda med sländor som jag i detta nu håller på att provspinna med.

Inga kommentarer: