söndag, april 08, 2012

Påskpärlor

Det känns lite ovanligt att vara ledig en storhelg. Brukar ju vanligtvis jämt jobba, så min kropp och mitt sinne är nästan i lite chock av att inte åka och jobba nu när det är helg. Bara en snabbsväng idag då det är Berättarslam, annars ledig helt och hållet.

Försöker väldigt aktivt att göra saker som jag inte gör vanligtvis för att förstärka det faktum att det är helg och jag inte ska iväg och jobba någonstans. Problemet är att jag ju vanligtvis jobbar mycket hemma med mitt hantverk och mina garner. Så har därför plockat fram en gammal favorit som inte blir använd så mycket nu för tiden, nämligen pärlväven.

I am almost a bit in a chock, it is a large holiday and I am not working! Well, almost, I am working a couple of hours today with a storytelling slam, but that is nothing compared to how I usually work every weekend and especially the holidays.
So to emphasise the fact that i am not working and to not just go on doing my usual athome work with crafts and yarn I have taken out an old favorite, the small pearl weaving loom and making bracelets.

Inga kommentarer: