torsdag, juni 02, 2011

Grafitti

Vissa garner jag spinner vet jag direkt vad jag ska döpa de till. En del till och med innan jag införskaffat eller förberett ullen. Andra är betydligt svårare att namnge.
Min senaste bouclé har nu fått ligga i över en vecka och varit namnlös. Tills det plötsligt slog mig idag, ur tomma intet, vad den måste heta.
Så nu kan jag presentera Grafitti, 60g 100m handspunnen bouclé. Ullen är som det så ofta är för mig en väldig blandning, med mestadels ull från scrap-swappen jag var med i för en tid sen. Kompletterat med lite neonrosa och knallblå english longwool och lite extra neongrön angelina. som bindtrådar har jag använt ett mörkt brunsvart 2-trådigt maskinstickningsgarn som jag har kon efter kon av. Och givetvis kommer jag att lägga in garnet i webbutiken också.

Some times I now instantly what to name my yarns. And other times it is a lot more difficult. This time it was almost impossible to find the right name for my latest bouclé. It is so special that I wanted to give it a special name!
But finally today, out of the blue, I figured it out. The yarn have to be called Grafitti! 60g 100m handsoun bouclé, the wool is a wide mix of merino, english longwool and probably a lot more, with some extra sparks made by shiny green angelina.

Inga kommentarer: