tisdag, februari 02, 2010

Radioaktiva spindlar

Jag jobbar vidare såväl vid spinnrocken som i mina ansträngningar att komma på kreativa namn till mina garner.


Det här är ena hälften till vad jag tänkt ska bli ett tunnt två-trådigt garn av english longwool. Fick en totalt vansinnigt knalligt neonrosa ull i present före jul. En sån färg som det är omöjligt att kunna tänka sig att göra något normalt av. Så, nu har jag tagit steget fullt ut och kombinerat det med de vansinnigaste färgerna jag kunde hitta i mitt ullförråd. Ser verkligen fram emot att det ska bli färdigt!

I am still working both at the spinning wheel and to try and come up with creative names for the yarns I spin. These singles are one half of a yarn I am planning to name Radioactive spiders. Just because it has so crazy colors, so it needs a crazy name.

Inga kommentarer: