torsdag, november 12, 2009

Dagens sysslor

Idag har det mest blivit en del förberedelser till helgens hantverksmarknad i Vännäs. Har sytt på ett gäng ljuspåsar, men har tyvärr inga färdiga än för att visa upp. Och det eviga projektet att städa bland alla kassar med färdiga saker. Saknar verkligen mina ordinarie marknadsbackar som finns hemma hos mamma och pappa men har inte utrymme för backar här.

Har givetvis lekt lite mer med den nya kameran! Tyvärr har det varit väldigt grått och mörkt hela dagen idag också, men provade att ta lite utomhusbilder. Krukan ovan är tyvärr inte mitt verk, tar mig aldrig tiden att pynta utomhus tyvärr så jag kidnappade en grannes kruka som försökskanin.
Men har fortsatt min fotografering inomhus, har högar med saker jag låtit bli att fota i väntan på en bättre kamera.
Och äntligen har jag tagit mig för att göra det jag tänkt på så länge, nämligen mönster för mönsterstickade mössor! Har haft en hel del personer som frågat efter mössor på sistone så till slut blev det en!
Använde mönstret Ax som jag tidigare konstruerat som vantar. Och blev riktigt nöjd! Just mössan på bilden är en beställning från en kvinna som tidigare hade köpt vantarna med detta mönster och nu ville ha matchande mössa i samma färger och mönster.

Today most of the work have been to prepare for the craft fair I am attending this weekend. Sewing, organizing all the things I will bring and such. Have also continued playing with my new camera, I am so happy with it!
The hat is a new pattern I made last week. Have had some requests for hats in the same patterns and colors as my mittens, so finally I took the time to knit one. I call the pattern Ax, and it´s originally one of my mitten patterns that I converted to become a hat.



Inga kommentarer: