tisdag, februari 11, 2014

Yr i mössan


Skrev för några veckor sedan om mössan jag höll på att sticka av handspunnet garn. Och den har ju faktiskt blivit färdig! Visserligen för några veckor sedan även det, men några små detaljer såsom att fästa trådar och fota den kom emellan. Men då jag blev så illa tvungen att åka in till Umeå idag på olika affärer och göra bort lite ärenden så tänkte jag att som tröst så krävdes det ett premiäranvändande av min yrmössa. Ja, en yrmössa blev det, lite stor och vid, vilket syns ovan, men det passar mig utmärkt. Storskallad och med mycket hår som sitter i en knut i nacken för jämnan krävs rymliga mössor för att allt ska få plats.

A couple of weeks ago I showed a work in progress, a hat in handspun yarn. Now it is finally finished and photos have been taken.

Inga kommentarer: