torsdag, februari 20, 2014

Min stora egotripp

Först och främst, tack alla ni underbara som kom förbi min monter i helgen, för att handla, prata, vara med i min workshop Spinna med pinne, vara publik till workshop, titta på garn eller klappa på garn!
Jag älskar att åka på mässor och marknader. Jag har nu hållit på med det i , tro det eller ej, 20år i år! Även om få tror mig är jag egentligen ofta inte så förtjust i att umgås med andra människor, men på mässor, där har jag hittat mitt element.
Sen är det bara att konstatera, det är min stora egotripp, eller kanske jag ska kalla det egoboost, det har en positivare klang.
Jag vet att jag är bra på det jag gör. Jag vet att jag har ett bra färgsinne. Men när jag står där och färgar eller sitter hemma och spinner, då är det lätt att glömma bort det. Börja tänka att "det är ju bara lite garn" "det här är inte så märkvärdigt" "varför ska jag tro att det jag gör är speciellt?" Fastän jag vet att så är inte fallet, att jag skapar något unikt och speciellt. I vanliga fall så postar jag de garner jag säljer, och den enda direktkontakten med kunderna består i beställningsmail.
Men på en mässa är det helt annorlunda. Då är det en levande människa som klappar på garnerna och köper garnerna. Jag ser direkt vad de människor som kommer in i min monter tycker om, fastnar för eller inte bryr sig om att titta på. Direkt bekräftelse. En riktig egoboost!

Inga kommentarer: