lördag, november 02, 2013

Stick-tv och garndagar

Jag liksom så många andra runtom i världen satt givetvis bänkad vid datorn igår för att se NRKs slow-tv sändning om stickning. Ljuvligt! Det jag har att invända mot det var att den enda version som var tillgänglig för oss utanför Norge hade en engelsk speakerröst lagd ovanpå programmet som kontinuerligt översatte allt. Personligen hade jag föredragit textning och att höra diskussionerna på norska. Men inte en så lätt teknisk lösning att göra när det sänds live. Det går inte att få allt. Hoppas det upprepar sig, vill se mer av den här typen av program!
Idag blir ännu en garndag. Eller i min värld är ju nästan alla dagar garndagar. Började dagen med att spinna färdigt vad jag höll på med och sedan nysta av alla mina spolar så jag kan tvinna sen. Men troligen inte ikväll, ska iväg på bio.

Inga kommentarer: