lördag, september 28, 2013

Precis som rönnlöv

Jag beställde entrådigt ullgarn i veckan, för att hinna färga till Fiberfestivalen och Syfestivalen. Kruxet var att det oblekta som jag brukar beställa i vanliga fall var restat och kommer först i slutet av oktober, alltså på tok för sent. Så istället valde jag att beställa ljusgrått för att ha något att jobba med tills vidare.
Och helt plötsligt öppnade sig en helt annan färgskala. Att förga över en ljusgrå något melerad färg ger helt andra möjligheter än att färga på vitt. Nog för att jag varit inspirerad att färga och karda höstfärger senaste tiden men nu blir det ännu mer! Det på bilden kallar jag för rönnlöv, för helt slumpartat blev färgen precis som rönnlöven ute ser ut just nu. Gula, orangea, bruna och gröna.

3 kommentarer:

Sirpa Kärki sa...

Så läckert! Många uppfinningar har ju sprungit ur slumpen. Jag ska äntligen komma iväg på Fiberfestivalen. Kul!

Ellinor sa...

Superfint!

Anonym sa...

Beställde en härva som jag fick igår. Så otroligt fin färg! Mycket finare än på fotot, även om det är ett mycket vackert foto. Fick en rabattkupong men jag åker inte till Älvsjömässan, så jag har gett bort det till en kompis som ska dit. Lycka till!

Hälsn. Maria i Ås