torsdag, september 26, 2013

Full verksamhet

Efter lite ombyggnationer, omförflyttningar och klurande blev vi helt plötsligt ännu fler i Brån 110 där jag har min ateljé.
En trappa ner har fler rum byggts och förutom snickerier finns nu där även en glasfusingugn som tillhör en keramiker som heter Stina Oskarsson.
Och uppe har en ateljé tagits över av Märta Hedvall som kommer ha sin keramikverkstad. Hon var där samtidigt som mig igår, och ja, drejning är lika fascinerande att titta på live som på film!
Själv, ja jag stod vid färggrytorna som vanligt. Även morgondagen är en ledig dag som jag ska ägna i ateljén. Färga, karda och röja, det är kartonger med varor överallt just nu som en del av förberedelserna inför Syfestivalen om en månad. Ja, en del av det är ett resultat av min medfödda slarvighet också. Har dessutom en leverans av helt nya garner i bilen, så ikväll härvar jag garn inför färgning imorgon.

På lördag är det stickkafé och öppet i butikshörnan 10-14. Välkommen till Brån 110!

3 kommentarer:

Sirpa Kärki sa...

Vad roligt med fler i byggnaden. Det ska bli spännande att se vad Märta gör.

Ingalill sa...

Håller Märta några kurser?

Lillemor Elfgren sa...

Ingalill: inte än men hon funderar på att kanske ha workshops någon gång i framtiden.