fredag, december 28, 2012

Instuvad

Har stuvat in mig själv i min skrubb. Den är inte stor men rymmer skrivbord för dator eller symaskiner och en massa hyllor. Och med lite vilja även en spinnrock. Så nu när det är juniorhockey-VM, vilket jag är väldigt ointresserad av att se så riggar jag upp allt här inne istället. Med datorn på skrivbordet och spinnrocken framför blir det perfekt att sticksurfa eller sitta och se dokumentärer på SVT-play.



Nu i januari är det återigen Spinn vilt och mycket i forumet Spinning in Sweden på Ravelry. Reglerna är enkla, spinn så mycket du bara hinner och känner för! Så jag tänkte ännu en gång ta itu med ambitionen att spinna upp allt jag har liggande färdigkardat innan jag kardar något mer. Mitt första projekt hänger nu och torkar, det entrådiga garnet Vintergrönt. Tonar från svart till grönt till glittrigt vitt. 100g, 299m.
 Ute är det kallt idag, ner mot -19. Men så trevligt det ser ut! Så här såg det ut i morse genom köksfönstret vid ateljén. Kanske därför jag får en plötslig lust att arbeta med pasteller?


Inga kommentarer: