onsdag, november 28, 2012

Fluffinvasion

 Var jag än vänder mig är det där. Fluffet! Eller snällt uttryckt kan vi kalla det fluff, egentligen är det väl fiberförstärkt damm. Det ligger i hörnen både hemma och i ateljén, i håret, på kläderna och lite överallt. Det  verkar klamra sig fast hur ivrigt jag än sopar, moppar och dammsuger. Gissar att det följer med yrket. Får väl börja kalla mig fluffarbetare. Alternativt bli bättre på att städa.
Men en persons intressen ska väl avspegla sig på sin omgivning och nog gör det det i min. Bara kika i närmaste hörn så syns det att jag för det mesta gör betydligt roligare saker än dammtorkar.

Invasion och The Fluff! Or fluff is to put it nice. It´s more like fiber enhanced dust. In the corners at home and in my studio, in my hair, on my clothes and everywhere it appears out of nowhere. No matter how much I vacuum and sweep. Guess it´s a hazard of my trade. Perhaps I should start to call my self fluffworker?
Put you environment should show your interest and my surely does that. Just look in the corners and you will see that I have been doing something completely different then cleaning! More likely I have been producing dust.


Inga kommentarer: