fredag, november 30, 2012

Bråda dagar

Ibland är det ganska skönt att jag inte är lagd åt det julpyntande hållet. Ett stressmoment jag slipper. Mitt december innehåller vanligtvis så mycket annat som ska göras så när jag gjorde försök att julpynta blev det mest frustration för att tiden eller resurserna inte räckte till. Och det börjar dyka upp så mycket pynt överallt runtomkring mig så kan ju vara fräck och åka lite snålskjuts på deras pynt!
Stickmässigt går det dock framåt. Bilden på viggvantarna är från förra veckans arbete, 5 par i gulorange  och 3 par i rosatoner blev det tillslut som nu lämnat sin tillblivelseort i Vännäsby. Så nu laddar jag inför helgens julmarknad i Olofsfors. Alltid lika mysig, jag är ju inte den som tackar nej till att befinna mig i historisk miljö! Det blir mycket stickat, en hel del vävt, lite sytt och givetvis garner. Ska samåka med begåvade Carina och hennes pingviner och tomtar, så får se om jag plockar med mig en spinnrock för att underhålla kunderna under helgen.

Sometimes it´s quite good to not be a person who cares a lot about christmas decorations. One piece of stress I don´t need to worry about. Usually december has so much for me to do, christmas markets, orders and work, that earlier attempts to make our home look christmasy always ended up with frustration because neither the time or the resources were there. And everybode else decorates the environment around me so since a couple of years instead of getting stressed about what I should do, I enjoy my surroundings decorations and keep our home christmas neutral.
On the knitting front I am making progress. The photo of the mittens is from last week. 5 pairs of those and 3 pairs in pink tones have now left their birthing place in Vännäsby. So now I am preparing for this weekends christmas market in Olofsfors. I am not the one who doesn´t want to be in an historical environment! It´s going to be a lot of knitted goods, some weaving and sewing and of course yarn. I am going to travel together with the incredible gifted Carina and her penguins and gnomes, but I we have the room I will bring a spinningwheel to entertain the customers.

Inga kommentarer: