måndag, maj 14, 2012

Tur eller skicklighet?

Jag och lilla Victoria trampar vidare. Verkligen en underbar och behändig liten spinnrock, och som gjord för att spinna tunt på!
 Har precis ikväll avslutat ett spinnprojekt som jag tänkt jag kanske ska sticka något till mig själv av. 100g egenkardad ull i turkos-grå-svarta nyanser med tweedinslag av tencel. 2-trådigt ca 384m blev det.

Och så till tur eller skicklighet. När jag tvinnat färdigt och tömt hela spolen återstod det så här mycket på den andra? Tur eller skicklighet? Spelar egentligen ingen roll, jag känner mig i vilket fall väldigt nöjd med mig själv.

I really like my new Louet Victoria. And she seems to like me too! So small, portable and a joy to spin thin yarns on. I have tonight just finished plying 100g of 2-ply yarn, one of my own wool blends. Yardage appr. 384m.
And the most fascinating thing! Look at what was left on the second bobbin when I had finished plying! Is it luck or skill?

1 kommentar:

Anita Tørmoen sa...

Så flott garn du har spunnet:)