måndag, mars 28, 2011

Kvällsfotografering

Att fotografera kvällstid är i regel aldrig någon bra idé, det är nästan alltid hopplöst att få bra bilder men bra färgåtergivning. Men ibland kan det inte hjälpas, som ikväll till exempel. Vill ju skryta med min senaste garnförälskelse vilken jag ägnat åtskilliga timmar åt idag.
100g handfärgad polwarth i färgställningen Dragonfly (ja, namnet spelade in i mitt val av färg) från Fatcatknits. Spunnit ett tunt tvåtrådigt garn, 338m/100g, så nu återstår bara att besluta vad jag ska sticka av det. Det är alldeles för fint för att sälja, det ska jag behålla själv. Först hade jag tänkt mig pulsvärmare, men börjar luta lite åt sjalhållet. Kanske efter ett färdigt mönster, nån som har ett bra förslag på ett mönster som skulle passa?
Today´s work, 100g of handpainted polwarth from Fatcatknits. Spun into a thin 2-ply, 338m/100g. The only thing left now is to decide what to knit. Fingerless mittens or a small shawl? Please help me to decide!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Så vackert! Vilka fina garner du gör, en riktig inspirationskälla.

Unknown sa...

Så läckert! Alla dina garner är så fina. Blir så sugen på att köpa, men jag har köpstop just nu. Måste sticka upp det jag har först, men sen så....