torsdag, januari 13, 2011

Påfyllning

Ljuset har sakta börjat återvända, äntligen börjar det bli värt ansträngningen att försöka fota garner igen. Har försökt med alla möjliga lampor jag har hemma, men får aldrig ett konstgjort ljus som blir riktigt bra. Alla bilder blir alltid för gula eller röda, och mina photoshop-kunskaper är alldeles för dåliga för att jag ska ge mig in på att fixa det.
Men med hjälp av lite nästansolljus genom fönstret idag lyckades jag faktiskt fotografera de nya garnerna.
Håller på att experimentera med lite nya garnkvalitéer att färga. Först ut är en superwashkvalité, med ca 100m per 50g. Lite spännande att arbeta med 50g härvor istället för de vanliga 100g, det kändes så litet och smidigt!
Färgen heter Mango, har ju tidigare även gjort den i det tunna sockgarnet. Nu inväntar jag ytterligare några kvalitéer som borde anlända inom några veckor, så blir det mer färgande!

Och, ja jag har givetvis uppdaterat webbutiken, www.limmo-design.se . Varje gång jag gör en storuppdatering och genomgång överraskas jag av vilken tid det faktiskt tar! Har hämtat tillbaka stickat som blev över efter julsäsongen på Slöjdarnas Hus, och jobbar på att även få in det i butiken. Men allt tar sin tid.

Maybe I should start the new year with trying to write some in english again? I have several times thought that I should start with it, but after a while I always get lazy!
A couple of days I dyed yarn again, and this time I experimented with a new yarn quality, a DK 100% superwash wool. Quite satisfied with the results. Also trying to find the time to put all of it in my webshop.

1 kommentar:

Sharon Knutson sa...

I hope you do write more in English...while I enjoy just looking through your pictures, I'd love to hear more in English as well.