torsdag, oktober 14, 2010

Höstfrost - pink edition

Och, årets första snöstorm! Så borde kanske gjort sjalen ännu större med tanke på att jag ska vara utomhus och guida i eftermiddag.
Ögonblicksbild tagen 9.40 utanför min ytterdörr. Visst ser det varmt och skönt ut?
Och min Höstfrost, denna gång i rosa. Som vanligt när det väl är färdigt visar sig det bli bättre än jag trodde färgmässigt. Har ju tidigare uttryckt mina tvivel mot rosa som färg, men när jag nu ser helheten ser det så mycket bättre ut.
Stickad i mitt egenfärgade sockgarn, gick åt 65g, ca 275m. Har inte hunnit lägga ut den här färgsättningen i butiken ännu men den kommer.
Nu ska här prismärkas vävda alster!

6 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Fy fanken, snö! :S I Götet är det fortfarande hyfsat varmt men jag börjar inse att det är dags att sticka sig en mössa... :)

Fin sjal! Färgerna gör sig bra!

BiZen sa...

Inte kul med blötsnö, fast lite fint är det ju!
Hoppas snön dröjer flera månader här hos oss! //BiZen

Hana_Caena sa...

yay för första snöblåsten. =)
här skiner solen men det e ganska kallt om vi säger så..

den blev ju rätt snygg, även för att vara i rosa =) passar bra med det där gråa

Hana_Caena sa...

ps. var har tossorna tagit vägen på limmmodesign?

ps.2- har faktiskt inte haft problem med spammail från dig..
Kram

Stickverk sa...

Härlig den blev! Måste snart börja med mina sockar i liknande färg :)

Humlan sa...

Hualigen för snö!!! Jag fryser av att bara titta på din bild!
Men sjalen är fin och jag (som inte gillar rosa speciellt mycket) tycker verkligen om färgerna!