tisdag, oktober 12, 2010

En organiserad tillvaro

Ja, alla som känner mig vet hur dåligt ordning och Lillemor rimmar. Av någon anledning har jag aldrig varit särskilt intresserad av att hålla ordning omkring mig hemma, när det gäller att städa, diska och pynta hemma. Däremot att sortera pärlor, garner, böcker och liknande, då går det bra!
Enda sedan jag var liten har det varit så. Mamma säger att så fort jag kommer hem så uppstår det plötsligt högar överallt, som sprungna ur intet. Och det är sant, de bara uppenbarar sig.

Sedan är det den där frågan om minnet. I det fallet är det nog bäst att inte tänka på framtiden med tanke på hur tankspridd jag kan vara redan. Att memorera och komma ihåg alla svenska kungar, freden i Brömsebro(1645) eller vilket år som älggropar förbjöds i Sverige är inga som helst problem. Men att minnas att jag måste köpa mjölk, betydligt svårare!
Så mitt beroende av kalender har blivit större och större, och nu har jag faktiskt lyckats lära mig att komma ihåg att skriva upp saker i den! Så idag har jag uppdaterat mig, en ny, röd, snurklig så jag kan börja skriva in nästa års aktiviteter.
För övrigt har jag bestämt mig för att sticka en till Höstfrostsjal. Den här gången i handfärgat sockgarn, bara för att testa. Blev kanske lite väl rosa för att vara lillemorigt, garnet är snyggt, det är bara jag som inte är så rosa som person. Kanske ska se det som rosaterapi?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Hahahaha... låter bra att få läsa att du är dig lik... Kan ju inte direkt skylla på att 30 års krisen är på g heller =)

Kamfjord sa...

Du har ju en likadan kalender som jag har ^^. Lycka till med din rosaterapi.

Ingalill sa...

Frågan är bara om du kommer att komma ihåg var du har kalendern denna gång... ;)