fredag, maj 07, 2010

Idag...

... är det återigen en förkylning som härjar i min kropp. Tredje förkylningen i år, kanske inte något extremt men jag börjar bli lite trött på att ha en kropp som verkar dra åt sig förkylningsvirus som en svamp. Och det lustiga är att när jag var liten och gick i skolan var jag nästan aldrig förkyld! Men någon gång ska väl förkylningarna komma, därav gnällinlägget. Men den här gången var det inte helt oväntat, har ju faktiskt någon att skylla på då det var Lars som blev sju först och drog hem smittan.
Har ju tidigare i vår lagt upp bilder och uppdateringar på all snö som kom, men har efter det alldeles glömt bort att ge lägesrapporter om vårens ankomst. jo, den är på väg även här, sakta men säkert. Första maj för två år sen var det så varm att jag stod barfota i shorts och slipade köksbordet ute på gräsmattan. Så varmt var det inte i år. Men även om det fortfarande flyter förbi isflak i älven alldeles nedanför där vi bor så skiner solen och det kikar fram en och annan tussilago.
It´s slow, but spring is coming. Even though there is still ice in the river outside our house, the first flowers have started too bloom like miniature suns.

Inga kommentarer: