fredag, oktober 17, 2008

Rosa alster

Ja, kanske det är för att oktober är rosa bandet månaden som jag varit så inspirerad att göra rosa saker?

Först ut, tovade vantar! Har börjat prova att sticka de på rundsticka, vilket gör mig mycket mer motiverad till att sticka tovevantar än jag varit tidigare, har tyckt det varit lite jobbigt med stickor som flyger åt alla håll.

Två par pulsvärmare efter samma mönster, ursprungligen ett sockmönster som jag använt till pulsvärmare istället. Kan verkligen rekommendera mönstret, lättstickat och snyggt!

Två par till pulsvärmare, den här gången med mitt eget mönster(ovanligt, eller hur?) Det är så roligt att sticka mönsterstickade pulsvärmare, ett riktigt gift!

Förresten, jag har startat en till blogg! www.limmo-design.blogspot.com. Den är inte menad att ersätta den här, utan jag har tänkt ha den engelskspråkig, som komplement.

1 kommentar:

Ika sa...

Vad mycket fint du har stickat.

//Ika