fredag, december 07, 2007

Små livstecken och spruckna fingrar

Haft väldigt mycket för mig på sistone, därför blir det lite skrivet. Alla är sjuka, alltså får jag jobba mycket. Även om jag just nu dragit på mig någon slags icke-förkylning, en förkylning som varken har vett att bryta ut eller försvinna vilket gjort mig opigg i en vecka nu. Plus att det ju snart är jul! Vilket innebär julmarknader och annan julförsäljning= mycket stickande.
men det myckna stickandets baksida, mitt vänstra pekfingers stickvalk spricker och spricker. Nån som har några bra tips? Det går ju så långsamt att sticka när jag har fingret plåstrat...

1 kommentar:

Anonym sa...

aj aj, låter inte roligt!
jag har dock liknande.. pekfingrarnas sidor blir jääääätttetorra när jag jobbat ett par dagar.. =/
kör visserligen med lite body whip från the body shop för att mjuka upp det, men för din del tror jag det kanske inte hjälper. Men kanske att pröva ett sånt där specialplåster från apoteket? sånt som ska göra dem "osynliga" ?
från Compeed iaf.

önskar dig lycka till med stickandet och alla marknader, önskar att jag kunde besöka dig på dem..
glöm inte att smita förbi mamma med väskan.. vet inte va ja ska skicka upp till dig.. =/ får se vad som blir...
kram !