fredag, november 09, 2007

Några julkort

Det är hopplöst att hålla det här som en renodlad stickblogg, det finns ju så mycket annat roligt att göra dessutom! Så nu kommer några bilder på senaste tidens julkortsproduktion.
Kortet med den lilla snöbollskasterskan från Magnolia, där har jag förutom vanliga distresser för färgläggningen även använt puff-färg (pebeo volume touch) på snöbollarna. Egentligen främst avsett för textilier, men det blev en rolig effekt! Man målar, låter torkar och sen har jag värmt det ovanför en spisplatta eller med embossfön för att få den puffiga effekten.




4 kommentarer:

Hana_Caena sa...

så söta!...
kom ihåg att skicka mig ett.. =P

kommer inte hem till jul...
men hur går det med mina önskemål?
men vad önskar du dig i juklapp?
antar att du har pandurokatalogen.. kan du inte.. tja önska nått?
så vet jag vad jag kan välja att skicka till dig.. =P

kram kram!

Yvonne sa...

Så mye fint du lager. Jeg har fått tips (og sett) de fine papirlommetørkletrekkene du syr. Er det eget mønster eller har du kjøpt det? Er det mulig å få kjøpt det?

Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

Yvonne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Mmmm, jättefina, renen på skidor är alldeles underbar!!