onsdag, januari 10, 2007

Julsysselsättningen, scrappande syster och utmaning

Så, först av allt en liten bild av vad jag sysselsatte mig med under julen, nämligen att sy en stor mängd näsduksfodral. De är menade att ha pappersnädsdukar i. Hade en hög med tyger liggande sedan i somras som jag inte hunnit sy, så då passade jag på när jag var hemma hos föräldrarna och fick lite hjälp av mamma.



Inte riktigt alla på bilden, har en del kvar som inte är riktigt färdigsydda än.


Stickningen pågår som vanligt, även om jag för tillfället väntar på en stor beställning garn. Har nästan slut på garn så det är väldigt tråkiga färger på vantarna just nu. Tycker inte om att inte kunna välja precis vilken färg som helst att sticka av!


Vidare moste jag ta och lägga ut en länk till min systers blogg. Tvingade på henne en hobby i julklapp, gav henne en massa scrapbooking-saker. Vilket har fallit riktigt väl ut. Hennes första sida handlar om min pojkvän... hmm... hon lyckades hitta en hel hög kort där han grimaserar... Kan meddela att han är ännu sötare i verkligheten!

Har fått en försenad julklapp av honom igår förresten. En Freak Kitchen t-shirt!



Blivit utmanad av Med pinner att skriva sex ovanliga, okända saker om mig själv.

Så!
- Kan absolut inte vissla. Kunde när jag var riktigt liten men hur jag än försöker så kan jag inte lära mig det nu
- Valde träslöjd istället för textilslöjd på högstadiet, för jag tyckte textilslöjden verkade så tråkig, man fick inte välja vad man skulle göra (och valde ändå att läsa till textillärare senare på universitetet)
- Har röda gummistövlar
- Avskydde gympa i skolan, är nu mycket entusiastisk styrketränare
- Lärde mig sticka när jag var sex år
- Har extremt ful handstil (tack och lov för dator och skrivare!)

2 kommentarer:

Pinneguri sa...

Så kjekke neseduk-futuralene var. Jeg har aldri sett sånne før, og syns de var veldig smarte. Selger du de over nettet også?

Så snodig, sånn var jeg også da jeg gikk på skolen: Jeg hatet gymmen, men nå er jeg en av de mest entusiastiske bevegelsesdamene i mils omkrets :)

Lillemor Elfgren sa...

Yrpp de säljer jag också. 30 kronor plus frakt har jag tänkt mig över nätet. Kanske måste bli bättre på att sätta ut priser också eftersom jag jämt hänvisar till min blogg på mina visitkort när jag är på marknader...