onsdag, maj 17, 2017

Äntligen en egen hantverksbutik

Ja det händer saker i Brån 110 där jag har min ateljé och butik! Att jag har min garnbutik där är ju ingen nyhet. Men nu håller jag, Märta Hedvall som är keramiker och vår hyresvärd Ylva på att fixa så att vi från och med 11 juni öppnar en liten hantverksbutik!
Vi kommer ha öppet alla söndagar kl 10-15 fram till och med 13 augusti, efter det får vi se vilka öppettider vi kommer ha. Och givetvis går det bra att komma vid andra tidpunkter, kolla bara av så nån av oss är på plats.
Varför gör vi det då? Jo vi har ju ända sedan vi flyttade in i våra ateljéer 2012 kunnat ha av våra färdiga alster på hyllor i köket på övervåningen, men de har liksom aldrig kommit riktigt till sin rätt. Jag och Ylva har i flera år lekt med tanken på en liten butik och besöksmål, men tiden, orken och möjligheterna har inte funnits förrän nu.
Det kommer inte vara så stort, men på marknivå och där kommer du kunna hitta keramik, träprodukter, mitt färdiga textilhantverk, konstvykort och säkert en hel del annat intressant. Och min garnbutik finns ju kvar på övre plan i min ateljé. Så hoppas du kommer förbi en sväng i sommar, och kanske passar på att fika också!
Idag har Västerbottenskuriren skrivit lite om våra planer, du hittar länken till artikeln här.

Inga kommentarer: