torsdag, november 17, 2016

Julen smyger på

Ja kanske lite tidigt men eftersom det kom rejält med snö redan nu i november så har jag drabbats av våldsam julstämning. Och redan nu i helgen så börjar julmarknadssäsongen för mig. Då står jag som vanligt på julmarknaden i Olofsfors bruk, Nordmaling, som ligger mellan Örnsköldsvik och Umeå. En jättemysig marknad i en fantastisk miljö.
Sedan tar jag marknadsledigt en helg och förbereder och peppar inför andra advent. Då blir det långresa för jag ska ända ner till Stockholm och stå på Skansens julmarknad! Det känns verkligen jättespännande. Har aldrig besökt den, bara sett bilder och hört berättelser så ska bli så roligt att prova.
Och så avslutar jag med Pilgatans julmarknad i Umeå 10 december. Pilgatan är känd för att ha många designers och kreatörer som visar upp sina alster och där brukar man kunna hitta lite annorlunda saker mot de andra julmarknaderna.
Eftersom jag kör hem från Skansen första måndagen i december (föredrar det mot att köra den långa vägen hem söndag kväll) så blir stickkaféet i december månad en måndag senare än vanligt, 12 december. Men istället kommer det bli så väl fika med julsmak som julklappsförsäljning med bland annat keramik från Märta Hedvall och julkort från Krylla.
Så hoppas vi ses!

Inga kommentarer: