lördag, november 12, 2016

Händer och har hänt

Har så mycket spännande på gång att jag knappt kommit ihåg att skriva här!
 Under hösten har jag hittat på massor, jag har varit på Handarbetets vänner och undervisat, jag har stått på Urkult, Syfestivalen och en del andra ställen och sålt, jag har haft kurser och träffar.


Och så har jag och AlpakkaAnna fortsatt vårt samarbete med mönster från henne och handfärgade garner från mig. I augusti lagom till skördetider släppte vi mönstret och garnerna till Morötter som är skördeinspirerade strumpor som stickas nedifrån och upp.


Och lagom till Syfestivalen och slutet av oktober släpptes mönstret Tula, som även det stickas från tån och upp, har ett strukturmönster och är alldeles perfekta för en härva av mitt handfärgade sockgarn. Tula är dessutom fotograferade av den alltid lika begåvade Kammebornia.

Mönstren finns att köpa digitalt i AlpakkaAnnas butik på Ravelry eller så kan man köpa papperskopia tillsammans med garnet eller enbart ett garnkit i min webbutik.

Inga kommentarer: