söndag, januari 31, 2016

Stick-LAN i Sävar

Igår var det äntligen dags för Stick-Lan i Sävar! Ett stick-LAN är nästan som ett lan med datorer, ända skillnaden är att vi istället stickade så länge vi bara orkade. Eftersom jag är en kvällstrött person höll jag bara ut till strax före åtta men misstänker en del var där betydligt längre.
Arrangörer var oss i föreningen Stick-Arr.
 Jag hade med mig lite garner och tillbehör ur butiken.

 Vi hade massor med snälla sponsorer som skänkt priser till vårt lotteri. Det var allt ifrån garner, tillbehör och böcker till mönster.
 Givetvis hann jag sticka en del. Och dricka massor med kaffe! Det fanns även fika och en jättegod caterad buffé som vi alla åt till middag.
Ja och så lite mer garn förstås! Är så förtjust i alla nyanserna av spindrift, skulle kunna stå framför hyllan och klappa och möblera om bland nystanen hela dagen.

Förresten, jag funderar på att skriva lite om hur man bär sig åt när man arrangerar sådana här saker, skulle ni som läser tycka det var intressant?

1 kommentar:

Lillemor sa...

Det vore intressant me lite information om hur det går till.