torsdag, januari 14, 2016

Dagens planer

Trevliga planer idag! Först en sväng till ateljén för lite plock och fix där. Allt tar sin tid, plocka beställningar, hålla ordning och allt sådant. Måste nog skriva ett inlägg längre fram där jag beskriver vad jag gör, det är ju så mycket som inte syns och hörs men tar upp mycket tid.
Efter det sätter jag mig i bilen och kör söderut hem till mamma och pappa. Och min syster och mina numera två systerdöttrar givetvis. Den yngsta är bara en och en halv vecka gammal nu, men måste väl i egenskap av storasyster lära den äldsta alla knep och trick med att vara en storasyster.
Sedan ska jag varpa några vävar åt  mig. Har aldrig skaffat mig en egen varpa nämligen. Har inte känt att jag haft utrymmet helt enkelt. Det finns ganska små varpställningar visserligen men jag har alltid varit van att jobba med stora. Och eftersom mamma har en stor som hon alltid har framme och jag tyvärr inte hunnit väva så mycket som jag önskat senaste åren har det räckt gott. Men förhoppningsvis ska jag hinna lite extra vävning under våren.

Inga kommentarer: