torsdag, november 06, 2014

Oktober

Så gick en hel månad utan att jag tog mig till att skriva några riktiga inlägg här. Det känns inte helt bra. Men vad gjorde jag då under oktober?
 Jo, jag stod på Fiberfestivalen. Där träffade jag för första gången också levande alpackor, bara haft med dem att göra i fiberform tidigare. De var precis lika söta som på bild men lät mycket underligt. Av någon anledning hade jag aldrig funderat på alpackaläten tidigare, fastän jag brukar kunna tänka på de underligaste saker. Nu vet jag att en alpacka kan låta som en gnällande dörr.
Någonstans där i mitten av oktober förvandlade jag återigen min ateljé till ett ullferno. Alltså en plats där fyra parallella färggrytor är på värmning samtidigt, allt ligger i kartonger och ulltussar är utspridda överallt. Men det gick bra det också. Tillsammans med stora mängder kaffe från min nya kaffefavorit, min systers begagnade kapselmaskin som numera fått ett nytt hem i min ateljé.
 Sedan packade jag bilen sprängfylld med ull, garn, stickor, mera ull och allt annat luddigt och lurvigt man kan tänka sig. Begav mig söderut till mamma och pappa, packade om, packade in ännu mer, packade med spinnrockar och så gav jag och mamma oss söderut till Stockholmsmässan i Älvsjö och stod på Syfestivalen.
Tack alla ni som kom och besökte mig! Återigen måste jag säga, det är en sådan egotripp att stå på mässa, jag står och rodnar konstant över allt ert beröm! Det är verkligen det roligaste jag vet!

Nu är min ateljé återigen ett ullferno. Jag har kommit i ordning med det mesta sedan mässan men finns mycket finjusteringar och städning kvar. Men om det tar vi någon annan dag.

Inga kommentarer: