fredag, juli 11, 2014

Cykeltur

 De senaste dagarna har det nästan varit lite för varmt för att vara ute och cykla på dagtid, annars är det underbart när det fläktar lite. Eftersom jag har några kilometer till min ateljé i Brån är det underbart den här tiden då jag kan fylla ryggsäck och cykelkorg med det jag behöver och ta cykeln istället för bilen. Bra på alla sätt och vis!
 Halva vägen är asfalt genom Vännäsby, andra halvan grusväg. En nästan äckligt idyllisk grusväg med blomstrande dikeskanter, nyslagna lägdor och utsikt över Umeälven.
Och får förstås! De här betar i år i en alldeles ny hage invid vägen. Så varje gång de är nära måste jag givetvis stanna och prata lite med dem. För visst måste det väl vara så att får man pratar vänligt med producerar bättre ull?

I have 3km to my studio from where I live. So in the summer I can take my bike there, as long as I don´t have too much to carry. Half the way is through the village, the other half is the most idyllic dirt road with flowers and trees, a view over the Ume river, newly harvested hay and of course, sheep!

Inga kommentarer: