lördag, juni 28, 2014

Kaffe och grovkofta

Den här stickerskans bästa vän är nog min kaffepresskanna. Eftersom jag är den enda här hemma som dricker kaffe är det inte någon idé att göra någon större mängd på en gång. För även om jag är en ytterst entusiastisk kaffedrickare så går inte allt åt på en gång. Jag hade en liten kaffebryggare ett tag men det är bara att konstatera, bryggkaffe är egentligen inte drickbart det är bara en nödlösning. Det ska vara kokkaffe eller från min lilla presskanna som rymmer precis lagom mycket för att fylla min stora keramikkopp eller termosmuggen.
Den pågående stickningen är en grovkofta. Alltså en kofta i grovt garn till skillnad på det i tunt tunt som jag stickat på sistone. Var så nyfiken att prova Shetland heather att ja la upp för en Yoked cardigan i minsta bebisstorlek men efter några varv ångrade jag mig, rev upp och la istället upp för vuxenstorlek. Har nu stickat kroppen och bara armarna återstår, misstänker att den blir lite stor för min del, men ska nog hitta någon behövande familjemedlem som behöver en ny grön kofta om inte annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kan du inte göra stickpaket på garn o monster på en kofta som du sticker.
Är då intresserad av det.
Mvh Marie.

Åsa i Lund sa...

Lillemor, skaffa en termos och en melittatratt! En bra termos håller värmen riktigt länge och kaffet smakar gott även när det stått några timmar.*kram*