måndag, mars 10, 2014

Koftlådan

Tänk, äntligen blev det måndag, jag får vara i ateljén, det är sol och äntligen kan jag avslöja mitt nya garnkoncept, koftlådan!
4 härvor, ett färgbad, i en låda, tillräckligt för en kofta eller tröja! 400g handfärgat sockgarn (100g/420m) villket med god marginal räcker till en tröja eller kofta och kanske också ett par strumpor. Dessutom till ett bättre pris än om du köper härvorna löst. 550 kronor, ordinarie pris 600 kronor.

Idéen kommer sig ur två orsaker. Dels ett berg av jättefina kartonger jag råkade komma över. Dels att jag verkar vara omgiven av fantastiska koftor och tröjor just nu. Vitamin D, Emelie, ja de är oräkneliga och jag kan knappt välja vilken jag ska sticka! 
Men nu är jag färdig för idag, middagen är förberedd och jag tycker alldeles bestämt att jag gjort mig förtjänt av en stickstund.


Inga kommentarer: