söndag, juli 08, 2012

Fluffa på

 Ibland känner jag mig enformig som bara skriver om garn, garn, ull och mera garn. Och lite stickning, vävning och sånt. Men sen å andra sidan så är det ju det jag sysslar med för jämnan. Och det är ett riktigt gift, jag verkar aldrig bli less, tvärtom!
Det är varmt och fuktigt, det där riktiga regnet verkar inte vilja komma bara tillräckligt med droppar för att göra luften riktigt riktigt fuktig. Fördelen är att det gjorde det hela enklare när jag kardade lite hundhår idag, mindre som flög i luften och in i min näsa. Det här är chowchow som jag blandat med merino och silke. Återkommer med mer bilder när det blivit spunnet.
Och så till lite reklam! Har ju äntligen fotat lite av de nya garnerna. Många återstår fortfarande och är i ett otvättat skick, men det här entrådiga av leicester är i alla fall färdigt. Kallar det för Iris, spunnet av min egenfärgade ull som även den finns lite av i butiken.

Sometimes I feel boring since all I write about is yarn, wool, more yarn, knitting and weaving. But that is what my days mostly consists of! And I never seem to get tired of it, it´s like a drug and I am heavily addicted to it.
The weather is warm even though it has been grey outside today. It´s like the rain doesn´t really want to fall, just enough to make everything wet and damp. But luckily it made it easier for me when I carded dog hair, no hair that flew into my nose!

Inga kommentarer: