måndag, februari 14, 2011

Blommande garn

Har fortsatt på mitt organzaprojekt. Av alla små organzarundlar sydde jag ihop små skimrande enkla blommor. Sedan letade jag rätt på 100g mjuk svart merinoull (21my) och började spinna.
X antal meter och blommor senare har jag idag kunnat tvinna ihop det till ett tvåtrådigt garn.
187m, 100g, 6wpi blev slutresultatet. Nu återstår att se vad jag ska döpa det till och använda det till.

The other day I was making organza flowers and today I finally finished the project. 100g of soft black merino (21my) together with countless organza flowers became this 2-ply yarn. 100g. 187m and about 6wpi. Now the next problem is what I should name it.

2 kommentarer:

boel sa...

skulle bli snyggt till en sjal

Jessica sa...

Åh! Vilket kul garn! Mössa? Sjal? Liten väska?