fredag, november 26, 2010

Olofsfors julmarknad i helgen

Äntligen är det dags för säsongens första julmarknad! Och i år har jag bokat in riktigt många som jag faktiskt hinner att stå själv på.

Först ut är julmarknaden vid Olofsfors bruk nu i helgen under lördagen och söndagen. På plats bredvid mig kommer även Anja Thelander att finnas med sina fantastiska skapelser i glas.
Helgen därpå, andra advent, är det vad som är julmarknadshöjdpunkten här i Umeåregionen, nämligen julmarknaden på friluftsmuseet Gammlia. Jag befinner mig som vanligt mitt emot Tegsstugan.
Och sist men inte minst, söndag tredje advent är det dags för julmarknad på Hamnmagasinet i Umeå.

1 kommentar:

Saras pyssel sa...

Kul att du kommer finnas på Gammlia - jag har tänkt att jag ska försöka lyckas komma dit en sväng under helgen. :-)