tisdag, februari 23, 2010

Materialkärlek

Ja, jag älskar att äga och även att köpa material. Även om garn är det jag mest brinner för är det inte svårt att fresta mig med andra material. Tycker om att ha ett lager. Om jag kommer på en idé sent en kväll kan jag börja med den direkt, jag behöver för det mesta inte vänta och beställa eller åka och köpa det material som krävs. I många fall, på gott och ont, har jag ofta något lämpligt hemma.

















Pärlor är en sådan sak. Egentligen jobbar jag inte med pärlor, förutom enstaka pärlstickningsprojekt. Men jag har väldigt svårt att motstå dem, det är ju som att handla lösgodis! Men måste ju göra något av dem också, även om pärlor är fina att bara titta på så är de ju ännu roligare om man gör något av dem. Så det blir enstaka par örhängen åt mig själv, nåt armband och så.
Så räddningen för mitt pärlintresse är stickmarkörer! Tack vare de får jag en orsak(ursäkt?) att handla pärlor i åtminstone begränsad skala.



























Resultatet av helgens pärlshopping på Syfestivalen ser du här. Ett antal stickmarkörer- Så nu har jag så jag klarar mig för eget bruk och har kunnat göra en rejäl uppdatering i butiken. Just nu har jag även ett erbjudande där stickmarkörerna kostar 40 kronor för en förpackning eller 3 förpackningar för 100 kronor.

1 kommentar:

Ingalill sa...

Jag har också pärlat idag! Upptäckte att jag har ett ganska bra lager med material där jag med... så idag gjorde jag 7 (!) armband,¨så nu känns det okej om jag vill köpa mer pärlor!