söndag, december 27, 2009

Ute...

...är det snöstorm, och jag som ska iväg och jobba! Hoppas för allt i världen att de hunnit skotta så jag slipper för att ta mig in på parkeringen på jobbet.
Men, passar på så länge att lägga upp några av de senaste fotona på vantar och garn. Bilden ovan är en detalj på ett par barnvantar, storlek 7-10år. Har fått en tvättkorg samt bygglampa i julklapp att använda som fototält vilket utan tvekan gör det hela ännu roligare.
Och detta är en av totalt 3 härvor á 135m (ca 90g) av mitt egna handspunna garn. Spunnet av en merino-tencel blandning (det svarta) och det grön-turkosa är en blandning av olika merino samt english longwool. Allt köpt ifrån Renée förstås! Hon har ju trots allt blivit något av min hovleverantör när det gäller färgad ull.

Inga kommentarer: