tisdag, juli 28, 2009

Ullarbete pågår

Ja, en påse ull kan räcka precis hur långt som helst! Och vid det här laget har jag ju flera påsar, och fler kommer att införskaffas så snart det blir höst. Har tvättat, kardat, spunnit, tvinnat och tvättat lite till nu de sista dagarna. Stickat lite av det färdiga garnet också, givetvis!

Spunnet av dalapälsfinullsfårkorsning där jag kardade in lite "fulull" modell panduro i blått och brunt. Som tur är har vi en kardmaskin inlånad på jobbet över sommaren som jag kan låna lite ibland.

Resultatet av en del av den ull jag köpte på syfestivalen i november av ullcentrum. 120 gram tvåtrådigt garn, en ljusare och en mörkare nyans av blågrått.

Gårdagens arbete, håller på att sortera och ordna en fårfäll av okänd ras. Riktigt läcker är den, går i alla nyanser mellan svart och creme, med solblekta toppar! Har spunnit lite av den, blir lite strävt men snyggt ändå.

1 kommentar:

Hana_Caena sa...

det e så kul att se framgångarna du har! att se allt det du gör! känner mig lite närmare då.