torsdag, mars 05, 2009

Beroende

Hittade en sån underbar lista hos Knit Purl Girl över tecken på att man har ett allvarligt stickberoende. Gissa om jag hittade många likheter med mig själv?
Om jag säger så här, har stickat så mycket på sistone så jag har lyckats ådraga mig en rejäl spricka i min konstanta förhårdnad på vänster pekfinger(den känns stor, undra om jag utvecklat extra ben och brosk där?) Så igår var jag tvungen att inse, jag var bara tvungen att ta en stickningsfri dag så den skulle få en chans att läka. Det var inte lätt, men klarade mig ända fram till halv nio på kvällen då jag bara var tvungen att sticka några varv på en Tychus. Så jag är riktigt stolt över mig själv.
Så, alla ni andra stickerskor där ute, hur illa är ert beroende?
Och är det någon som kan berätta om sprayplåster funkar bra? Funderar på att det kanske skulle vara en bra lösning för mitt finger.

1 kommentar:

Hana_Caena sa...

mohahaha..
stickerska?
tihi.. eeeh.. har inte skaffat stickor ännu.. hejsan hoppasan..
blir nog aldrig klar med de där .. jag nu planerat.. hehe..