torsdag, april 06, 2017

Textila påhitt

Det händer så mycket textila påhitt just nu att jag knappt har tid att skriva här. Det är ju lättare att uppdatera på instagram eller facebookk när det känns som om tiden är knapp. Fastän den egentligen inte är det men ibland känns det som att något, såsom att skriva ett blogginlägg, ska ta väldigt lång tid fast det inte gör det.
 Senaste månaderna har jag varit väldigt mycket ute på vift av både trevliga och mindre trevliga anledningar.
I februari var det återigen dags för syfestivalen i Älvsjö. Som alltid jätteroligt och jätteintensivt, både före, under och efter. Det är så fantastiskt att få träffa er som i vanliga fall är namn i min mail på riktigt!
I mars kretsade mycket kring ytterligare två Stockholmsresor. Jag åkte ned som följeslagare åt min mamma som genomgått en stor operation. Vilket ju är en mindre trevlig anledning för att vara ute och resa men som ändå gick att göra så trevlig som möjligt. Så jag försökte fylla mina dagar med textila påhitt, besök på stickkaféer med garnförsäljning och annat för att få tiden att gå.
 I lördags, 1 april, var det så äntligen dags för något jag sett fram emot. Nämligen Textilfesten i Skellefteå! Det var ett helt nytt arrangemang, arrangörer var bland annat Hemslöjdsföreningen, som kretsade just kring textil med försäljning, workshops och föreläsningar.
Jag hade väntat mig att det kunde komma mycket folk, men arrangemanget tog mig verkligen med storm! Så mycket besökare! Så jag hoppas verkligen att det blir ett återkommande arrangemang.
Nu slutligen så har jag ännu en gång bilen fullpackad med garn, ull och tillbehör. För på lördag anordnar jag och min syster en stickträff på Sörgården, Österforse ett par mil utanför Sollefteå. Det blir en dag med stickning, fika och sopplunch.
Sedan blir det äntligen lugnt några veckor. Ser så mycket fram emot att få en sammanhängande tid att jobba i ateljén, färga och experimentera med några nya garnkvalitéer och hålla öppet så ni kan komma och besöka mig.

Inga kommentarer: