söndag, mars 15, 2015

Vardagsstickning

 Jag har ett helt gäng av vad jag kallar vardagsstickningar. Alltså enkla stickningar som inte kräver någon större eftertanke, där jag ofta kan mönstret utantill och därför passar bra framför tvn eller liknande.
Min vanligaste tv-stickning är mönsterstickade vantar i flerfärgsstickning.
Medan jag som bilstickning ofta väljer olika typer av pulsvärmare, då behöver jag bara hålla reda på en färg.
Sedan har jag de speciella stickningarna. De som kräver lite mer eftertanke och fokus på just stickningen, inte allt omkring. Har inte alltid en sådan på gång men lade faktiskt upp för en sådan igår, en tam i fair isle, dvs en basker i flerfärgsstickning.
Vad är din vardagsstickning? Jag är nyfiken! Så nyfiken att jag till och med gjort en hastag på instagram #vardagsstickning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min vardags stickning kallar jag terapi stickning. Det är benvärmare. Tre räta tre aviga. Runt runt............... I vackert regnbågsfärgat garn. Som växlar i färg allt eftersom annars skulle det bli för tråkigt. Jag är inne på mitt sjunde par nu. Stickar och ger bort. Tänker så bra med denna stickning. Och bra på stickjunta då vi pratar mycket. Kristina